Új és egyben egy gigantikus kargó gép látott világot a napokban: az A380-as. Vagyis, majdnem. Merthogy nem úgy cargo, ahogy a legtöbben gondolnák. Tehát nincs klasszikus cargo-ajtaja, illetve az ablakai is megvannak! Ezt a gépet pedig nem más, mint a HiFly üzemelteti. (picit későn) Reagálva a Covid-krízisre, a HiFly úgy döntött, hogy kiszedi az A380-asából az összes széket.
Forrás: wikimedia commons
A fotón látható gép a HiFly egyetlen A380-asa, amely a 9H-MIP lajstrom alatt repül. Előzetesen a Singapore Airlines flottájába tartozott a gép, a HiFly tőlük vette át az üzemeltetés jogát.
Forrás: boeingeek
És, tessék! Itt láthatjuk az A380-ast átalakítva, kargó géppé. Az ülések teljesen kiszedve a konténereknek való helyek pedig kijelölve.
MI LESZ AZ A380-ASOK JÖVŐJE?
Sokféle pletyka kelt lábra mostanában az A380-asok jövőjével kapcsolatban. Sajnos egyik sem az utasszállításról szól. A legtöbb légitársaság egyébként huzamosabb időre letárolta az A380-asait, a Qatar 1-2 évre, a Lufthansa pedig lehet, hogy örökre.
Saját véleményem szerint (és a pletykák szerint is) legnagyobb potenciál a kargó felületen van. Csak pár gép van ami nagyobb nála, annak is irtózatos árban van a bérlése vagy pedig katonai üzemeltetésben áll. Ígyhát, a klasszikus cargo légitársaságok (DHL, UPS, stb.) nagy eséllyel örülni, de főképp venni fognak a típusból. Akár a 747-400-asok váltótípusa is lehet, hiszen jóval nagyobb a kapacitásuk és még kevesebbet is fogyasztanak, ebből kiindulva, akár a Cargoluxnál is lehet jövője a típusnak.
Forrás: flickr
Nagy eséllyel a B744-es típust válthatja az A380F.
Másik ilyen ,,hasznosítási mód,, a bontóba való menet lehet. Sajnos számolni kell azzal a lehetőséggel is, hogy a kargó légitársaságokat nem fogja érdekelni egy átalakított A380 ötlete, így arra is van esély, hogy a gépek szépen bevonulnak a vágóba.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.