A koronavírus miatti helyzetnek kevés pozitív eseményének egyike az az, hogy a Qatar Airways az eddigi A330-200/300 típus helyett B787 típussal fog üzemelni Budapestre.Kép: Wikipedia Commons
A légitársaság kezdetben, júniusban heti 3X fogja üzemeltetni a járatot, hétfőn, szerdán és pénteken, a QR199-200-as járatszám alatt.
Júliusban már heti 4 üzemelés lesz, hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnapon.
Augusztustól kezdve viszont már a meglévő négy nap mellett, szombaton is fog közlekedni a járat.
A típus pedig a legkisebb Dreamliner lesz, a B787-8-as. A gépek egyébként Pesten az A330-asokat váltják. Fontos azt is hozzátenni viszont, hogy a Qatar Airways kifejezetten szeret mostanában típust cserélni a járatokon, ezért nem garantált, hogy marad a típus, illetve nem kizártak kisebb cserék, pl. a hasonló befogadó képességű A350-900-ra.
A gépeken egyébként 254 ülés található, ebből 232 economy, azaz turista, a maradék 22 pedig a business osztályt erősíti.
A fedélzetet bemutató videók alább:
Az economyról készült trip report.
A businessről készült trip report.
Az economy kiosztása a 787-esre jellemző 3-3-3-as (ABC-DEF-GHI) elrendezésben van.
Forrás: Flickr
A gépek egyébként a Boeing által 2010 óta forgalmazott Boeing - Sky interior cabin style-al kerülnek ki a gyárból, és mennek a megrendelőkhöz. Ennek a kabin berendezésnek annyi a különlegessége, hogy a csomagtárolók fentről lefelé nyílnak, a LED-ek pedig változtatható színűek. A 787-esek csak ezzel a berendezéssel vásárolhatóak.
A business egy jóval komolyabb kényelmet nyújt, mint az economy, mivel 1-2-1-es elrendezésben vannak, az utazás során pedig komolyabb catering van az utasoknak.
Fotó: Mrs. O. Around the world
A gépek menetrendje az alábbi:
QR199: DOH - BUD 08:15 - 12:55 (helyi idők)
QR200: DOH - BUD 16:10 - 22:30 (helyi idők)
Az új menetrend miatt a reggeli járat egészen szeptemberig kikerült a menetrendből (ezen járatpár a QR197-198 járatszám alatt közlekedett / fog közlekedni)!
A gépek repülési ideje körülbelül 5 óra. A Dreamliner gépeknek egyébként további extrája, hogy az ablakokon nem a klasszikus ablaksötétítők vannak, hanem egy gombbal sötétíthetőek. Ám erre - sajnos vagy nem sajnos- a légiutaskísérőknek is van ráhatása, így nem biztos, hogy jó fotókat fogunk tudni csinálni az ablakból.
De ettől függetlenül is, a Dreamliner gép egy nagyon jó gép, így akinek van lehetősége, próbálja ki a Budapest és Doha közötti járatot.
Hozzátartozik egyébként az igazsághoz az is, hogy a Qatar Airways egyszer már járt Budapesten Dreamlinerrel, 2018. február 25. és 28. között a reggeli járatot ez a típus üzemeltette. Azért volt ez a ,,tesztidőszak,, hogy ne a LOT legyen Budapesten az első Dreamlineres típus, hanem ők.
UPDATE: a legújabb menetrendi adatok szerint a Dreamliner típus csak augusztus 31-ig fogja kiszolgálni a budapesti járatot. Azt követően a légitársaság áttér a napi 2X (reggeli-délutáni) A330 típuscsaládra!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.